No-show tarief – Huisartsenpraktijk Bader & Toutenhoofd – Hilversum
Hoge Naarderweg 3 D 1217 AB Hilversum Tel:035-6247727 Spoed 035-2050521
Header afbeelding

No-show tarief

Invoering no-show tarief
Het komt steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts of praktijkmedewerkers verschijnen. Met ingang van 01 april 2022 hebben wij daarom, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een ‘no-show’ tarief ingevoerd.

Waarom een ‘no-show’ tarief?
Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur. Als u niet op uw afspraak verschijnt, had uw huisarts ook iemand anders kunnen helpen. Wij proberen de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. Iedereen wil met een medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd telefonisch af te zeggen.

Kan u niet op uw afspraak komen?
Meld dit dan uiterlijk 4 uur voor de gemaakte afspraak telefonisch bij de assistente op nummer 035-6247727. Indien de afspraak staat tussen 8.00 uur en 10.00 uur dient u de werkdag ervoor uiterlijk voor 16.00 uur te bellen. Mocht dit niet mogelijk zijn omdat de praktijk gesloten is dan verzoeken wij u om te mailen naar badertoutenhoofd@mcdudokpark.nl. Er wordt dan géén no-show tarief berekend.

De hoogte van het no-show tarief
Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt.

In onze praktijk hanteren we het volgende tarief:

  • Enkel consult € 15,-
  • Dubbel consult € 30,-

Dit betreft ook alle consulten bij de assistentes en praktijkondersteuners. (NB: een afspraak bij onze POH-GGZ en diabetesverpleegkundige is altijd een dubbel consult).

Hoe werkt het?
U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per post/mail. Indien de rekening voor een volgende afspraak nog niet is betaald, dan moet u het bedrag contant aan de praktijkbalie afrekenen voordat de afspraak door kan gaan.

Natuurlijk kan het een keer voorkomen dat u onverhoopt opeens toch niet kan komen (binnen de 4 uur voordat u de afspraak heeft). Mocht dit het geval zijn, dan verzoeken wij u om alsnog contact met ons op te nemen, dan kunnen we samen kijken naar een passende oplossing.

Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet.